BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, May 29, 2009

boleh tgk kat bwh sekali..sila msuk kn bunga ke dalam pasu klu yes..klu x sudi..klik no

Wednesday, May 27, 2009

PlaNiNg



dr kiri 2 aku..tepi aku 2 SALSABILA BT ABD RASHID & hjung skali 2 NURUL ZARITH AMIRAH BT AZAHAM@AZLAN..ni la kwn2 yg mmg close gila dgn aku..even bru 5 thn km knl..rs mcm dr kecik oooo.... km da plan bln dpn..nk p bandung..tp nk wt mcm mn..xdpt restu mak den...depa ja la yg p nt..so kami plan 1 lg..sblm depa p bndung..xjauh mn pn..dkt ja























PENANGGGGGGGGGGGG!!!!!x sabaq nk p (mcm la aku xdok kat png) nk jmp kengkawn aku...hehehehehe

Monday, May 25, 2009

LaYannnnnnnnnNnnN

aku suka gak lagu ni..korg pn sama la hayati lagu ni erk

video

lirik : pergi

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia


Saturday, May 23, 2009

jom layan

lagu ni lagu tema cite merah puteh..even aku x tgk citer ni sgt..aku suka lagu2 dia



video

Friday, May 22, 2009

JaWaB jAnGaN X jAwaB

1.Apakah perkataan pertama sekali anda ucapkan kepada si dia dan kemudian menjadi suami anda.

-Terima kaseh sbb syg org wlupn org da byk kekrgn x smprna..harta pn xdak..lawa lagi la jauh skali..smoga bhtera kita xkn di lnda tsunami


2. Sila berikan dua contoh alat-alat atau sumber yang anda gunakan atau lakukan untuk memudahkan kerja anda. Tak kisahlah apa alat atau sumber sekali pun asal boleh diaplikasikan.

a) Membuka pintu rumah atau kereta
-kunci keta..
-kunci pedai ayam…haha..sure owg tya aku satg..menatang apa pedai hayam


b) Mencucuk plug soket

-aku guna pnutup pen yg tajam 2..(kilometrico)
-xpn aku gn hjung chrger btry 2…

c) Simpan air minuman
-aku gn jug n btol air..x la bekas air perisa ka pa

d) Ketika blackout
-tgk la black out time bila.klu mlm..aku p cr liln
-klu time siang..akucapai knci n kluaq jln2 la

e) Meluahkan rasa hati
-aku guna blog like now
-xpn aku capai krts n pen stat mnulis cepn @ puisi(klu da jmpa hsl krya aku..2 btoi la n aku tmbh skit2 bg sdp)

f) Siang ikan
-gunting..(aku guna ms nk ptog sisk n pala dia..)
-nk cuci bru gn pisau kecik

g) hendak buang air besar
-aku mkn mknn yg pedas la..klu x leh gak..aku cr air sunquick..mnum kaw kaw nya

h) Di mana anda simpankan dokumen penting
-aku lkt dlm file plastk yg kers 2..then ltk dlm laci n selit2 skit la..sbb x knci

i) Katakan ribut melanda dan pakaian anda melayang sama, apa yang patut anda tutup bagi mengelak rasa malu
-klu aku la..yg trbg tudung la..sbb aku jrg pki pkaian b’kain

j) Apa yang anda guna untuk potong kuku
-sudah smstnya pengetip kuku..(kdg2 aku geget kuku jari aku ni…)

k) Melihat waktu
-Jam kat tgn kiri aku..merelip lagik 2
-Jam kat hp nkia aku yg merah
-jam kat dinding(kat umah la…)
-jam kat pc (kat opis ler…)

l) Kalau badan terasa panas
-aku dok bwh kipas kat dlm blik la..xpn aku mndi ja la

m) Ternampak pencuri
-kol 999.
-xpn aku send wsiat..sbb dlm hp aku dah save wasiat…

n) Kalau terjumpa duit RM50.00 dalam longkang yang dalam, bagaimana anda ingin mengambilnya
-aku kaih ambk gn bnd yg da kat kwsn 2..kl dah x leh jgak..aku biaq ja la..dah x dak rzeki

o) Soalan akhir masa tidur apa yang anda suka peluk?
-bantal peluk ksygn + pooh aku yg comey 2

Terima kasih kerana anda seorang yang penyabar dalam memberi keterangan anda. Sila tag soalan ini kepada rakan-rakan anda apa mereka kata.

aku nak suh org2 ni jwb tag aku...
mama
k.kiut
k.ara
liz
lat
aspa
ccklu da lagik yg rjn2 2..jwb ja la..sng cita

Monday, May 18, 2009

rEnUngAn

*Rasulullah menjawab, "Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat
tidurnya.

*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat
kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk
lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

*Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena
ia memperkenalkan dirinya kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya
diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi tidak mengamalk! annya dan tidak mau mandi junub.

*Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah
tukang umpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis. Dan
inilah peringatan kepada kaum perempuan.

ReNuNGanKaN

Bila kita syg org tu

Kita terima je apa yg org tu kata
Tp bila dia kata kita?
Ati kata takpe semua manusia tak sempurna.... .

Bila kita syg org tu
Kita tunggu dia lama pun x per
Tp bile dia tunggu kita??? Dia marah2
Ati kata ala¿adatlah ada yang menunggu dan ditunggu..

Bila kita syg org tu
Kita x tido pun x pe janji layan dia yg tgh bosan,
Tp bila kita bosan Ada dia layan kita???
Ati kata x pe dia busy kot..

Bila kita syg org tu
Kita gaduh ngan dia, kita diam je
Tp dia heboh 1 dunia
Ati kate x pe, dia tension tuu...

Bila kita syg org tu
Kita call nak cakap dgn dia
Tp dia gayut dgn org lain..
Bila jd camtu,
Ati kata x pe, dia ada hal nak cakap dgn kwn dia...

Bila kita syg org tu
Kita bercerita dgn dia, cerita ngan tunggul lg baik
Tp biler dia bercerita ngan kita..
Kita dgr, sepatah2 kita ingat
Ati kata x pe syg katakan..

Bila kita syg org tu
Kita n dia lapar
Tp kita bg semua roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalah hati dia, sian dia...

Bila kita syg org tu
Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia nak jugak kita layan dia bila dia bsn..
Adil ke? Ati kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu
Kita jadi macam org gila dgr dia sakit,
Tp bila kita sakit, Dia siap bole kuar ngan kwn2 dia
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam..

Bila kita syg org tu
Kita x penah pentingkan diri sendiri
Tp dia hpokrit tahap cipan gaban
Ati kata x per, dia mmg camtu kena lah terima..

Bila kita syg org tu
Nmpk lalat kat makanan dia, kita halaukan
Tp dia lak kalau Nampak lalat kat makanan kita, dia biarkan je
Ati kata, takpelah, takkan dia asik nk buat semua benda utk kita..

Bila kita syg org tu
Kita x sanggup tgk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kita,
Ati kata, tau x betapa kita sygkan dia...

Bila kita syg org tu
Kita sanggup tinggalkn dia selama2nya utk dia bahagia
Tp adakah dia tahu pengorbanan kita??
Ati kata, x pe, janji dia bahagia..

Friday, May 15, 2009

den dah jwb





ni aku kutip kat umah apek..kan x jwb..dia kata aku melarikan dri plak

1) Bila kali terakhir cuci toilet?


Toilet??? tnya la soklan mcbr skit..adei..last erk????????ermmmmm xslh ari slasa kot..sbb bsuh ken bju yg trndam dlm baldi...hehehehe


2) Pencuci apa yang digunakan?

aku mcm besa la pkai breeze...eh silap lak..2 tok bsuh bju..aku pki daia nya jenama..last skali aku tuang fabuluso..nk bg wangi (padahal 2 lntai nya)

3) Dalam 1 minggu, baper kali mop lantai?

Mop lantai……???? Mmmmmm…ikut sedap & kerajinan tangan & kaki …kadang2 sbulan skalik…kadang2 sminggu skalik…agak2 mls sgt..kdg2 mak aku la yg mopkn.....hua haha mak mntk ampun

4) Apa tugasan terakhir anda seblom menjelang malam?

Seblom malam???agkt ken bju yg resadai kat luaq..yg kerg ja..yg lmbb aku bio kena angin,nk tdo bru agkt msuk..pas2 dok lyn tb la..pa lagik..somi xdak,ank2 jauh skali la..buaht hati blom da..lyn mak aku je..mkn,time tgk mtahari..klu kebuluq sgt bru aku slngkq dpur..hua ha ha


5) Apa menu hidangan makan malam yang paling simple?
+
plg smple?????2 pn mau tnya g ka??klu xmegi aku wt cucoq blis @ bwg...sodap!!! tp klu da lauk belen2 lgik..aku msk ns grg la..tgu lg..kah kah kah


6) Minuman slalu dibuat waktu pagi?

dr dolu2 aku kecik2 smpi dah kja...mnum pg aku adlah MILO...(dlm nada nyanyi...) anda mnum milo jd sht & kuat...


7) Seblom tido, apa yang akan dilakukan?

bace doa tido…pas tu..bace al-Fatihah…pas2 aku silnt kn hp..xnk kn kcu la konon..kah2..lawak2 adeiiii

8) Harus jawab tag....

aku pn xtau..sbb sume dah pkat jwb...hu3


OK…ni dia…....korang jangan nk ngelat ok....sila jawab........


1. Arapink
2. Cute
3. Tepong
4. cecelia
6. liz
7. lat

klu da yg rjn..jwb je la..sng citer

HARI IBU


cek nk ucapkan slmt ari ibu kepada mak cek..even dah lmbt wish kn..sj ja..hehehe..yg pntg cek slbrte awai skit ari2...sbb adk cek dah nk blk ganu..mak..along & adik2 syg mak..kami xdak sapa dah..sdara jauh skali..mak ja la yg ada...SAYANG Pn JAMILAH MAT LAZIM

Friday, May 8, 2009

new update

selepas aku memanskn jari jemari..ni keptsn & kddkn terkini den

37 perkataan

Speed test

aku pun dah test

ini lah kepantasan menaip aku..lmbt siot...

33 perkataan

Speed test



xpa..nt aku test lagi jari jemari aku..time 2 korag sume jgn jeles plak

Tuesday, May 5, 2009

award dr gang MO




Arapink bagi




Aspa bagi

p/s : time kaseh sbb bg award ni

kerana KUKU dan JARI kita...

Kerana kuku...renung dan sebarkan...

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... potonglah kuku anda.

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang, walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.
Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau pun degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala.
Percayalah.
Pasal tabiat berkuku panjang inilah yang membuatkan orang Melayu mundur dan tidak berjaya.Untuk yang bujang beringatlah. Kalau hendak cari pasangan dan mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.

Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri
Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw.. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari

1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian : Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara- mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat kita pahala.

Monday, May 4, 2009

AaRgGhhhhhhH

byk nya kja nk wat..mntg2 la cuti 3 ari.mnimbun atas meja aku..adei..mcm ni kalau..mau kn blk lmbt skit ptg ni.........huaaaaaa nk wt mcm mn ni la kja yg aku mnt sgt..nk jd AKAUNTAN so skrg pnuh dgn psoalan dr audtr..huaaa...1st time nk audit..xpa2..pas ni(thn2 dpn) dah x mcm ni kot...